fotodecorum
 

• O firmie
• Oferta
› Usługi
· Fotografia
· Indywidualny dobór zdjęć
· Oprawa fotografii
· Grafika
· Poligrafia
· Reklama
· Prezentacje multimedialne
› Produkty
· Ozdobne podkładki reklamowe
· Fotografie oprawione w ramy
• Bank zdjęć
› Abstrakcje, impresje
› Architektura
· Architektura współczesna
· Detale
· Obiekty zabytkowe
› Fotografia nocna
› Makrofotografia
› Natura
· Chmury i niebo
· Krajobrazy
· Kwiaty, łąki, ogród, parki, pole
· Lasy i drzewa
· Nadmorskie
· Woda
· Wschody i zachody Słońca
› Przedmioty, elementy
› Różne różnistości
• Galeria
• Promocje i nowości
• Referencje
• Kontakt
• Linki do stron www
• Mapa strony
• Katalog stron

1045: 1045
Bank zdjęć - abstrakcje, impresje
Sprzedaż zdjęć na podstawie licencji Royalty Free

Abstrakcja - w sztukach plastycznych: taka realizacja dzieła, w której jest ono pozbawione wszelkich cech ilustracyjności, a artysta nie stara się naśladować natury. Autorzy stosują różne środki wyrazu, dzięki którym coś przedstawiają. Sztuka abstrakcyjna jest nazywana sztuką niefiguratywną. Jest to sztuka bardzo różnorodna, w której występują odrębne nurty, czasem związane z jednym tylko artystą.

Problemy, jakimi zajmują się artyści, zawsze dotyczą treści i formy. Forma stosowana w sztuce abstrakcyjnej może być bardzo różnorodna, jak tego dowodzą dotychczasowe dzieje sztuki. Tym, co wyróżnia sztukę abstrakcyjną od nieabstrakcyjnej, jest brak rozpoznawalnych przedmiotów. W swojej istocie sztuka abstrakcyjna jest najbliższa muzyce: w obu tych dyscyplinach sztuki ilustracja jakiegoś tematu jest budowana nie wprost, a poprzez odwołanie do swoistych środków wyrazu, takich jak rytm, barwa, kontrast, walor, różne wielkości i wiele innych.

Odpowiedź na to, co przedstawia abstrakcja, jest równie trudna, jak na każde pytanie o sens dzieła: w warstwie wizualnej przedstawia to, co widać jako linie, plamy i punkty, które można opisać, zmierzyć i sfotografować - a w warstwie znaczeniowej może mieścić się wszystko. Zarówno emocje, jak i koncepcje filozoficzne, zabawa formą i rozwiązywanie własnych problemów autora, o których nie chce (nie może, nie potrafi) mówić wprost.